آجیل

کدام کره آجیل سالم تر است؟

کدام کره آجیل سالم تر است؟ کودکان، ورزشکاران از کدام کره آجیل استفاده کنند بهتر است؟

کدام کره آجیل بهتر است؟
چگونه یک مورد دلخواه سالم انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از کره های آجیلی می شود، بدون شک بادام زمینی محبوب ترین در قفسه است. با این حال، در سفر اخیر به فروشگاه مواد غذایی، متوجه شدم دنیایی از طعم در راهروی کره آجیل وجود دارد. خبر خوب: تقریباً همه این اسپری‌ها دارای ترکیبی از مواد مغذی مفید از جمله چربی‌های تک غیراشباع، ویتامین E، ویتامین‌های B، پروتئین و فیبر هستند.

 

انواع کره آجیل

کره هایی که زمانی فقط از بادام زمینی ساخته می شد و به عنوان یک ماده اصلی ساندویچ استفاده می شد، کره های تهیه شده از مغزهای آجیلی از بادام گرفته تا تخمه آفتابگردان در مرکز نان تست، سیب، موز و محصولات پخته قرار می گیرند.

اکثر کره های آجیل حاوی ۸۰ تا ۱۲۰ کالری و ۸ تا ۱۰ گرم چربی در هر قاشق غذاخوری هستند. فقط به خاطر داشته باشید که زمانی که آن را روی نان شیرینی یا نان تست می‌مالید، یک وعده ممکن است زیاد پخش نشود. در اینجا بیشتر در مورد چگونگی تجزیه کره های مختلف آجیل آورده شده است:

 

کره بادام زمینی:
کره بادام زمینی مقرون به صرفه ترین و بالاترین پروتئین در دسته کره آجیل است (۸ گرم در هر دو قاشق غذاخوری). همچنین حاوی ۳ گرم فیبر و ۱۸ میلی گرم کلسیم است. مگر اینکه به بادام زمینی آلرژی داشته باشید ، این یک انتخاب محکم با تطبیق پذیری قابل توجه است. فراتر از کره بادام زمینی و ژله استاندارد، می توانید از کره بادام زمینی در پخت استفاده کنید، آن را در سس های خوش طعم هم بزنید یا فقط آن را با سیب و کرفس ترکیب کنید.


کره بادام:
کره بادام ۲۰۰ کالری و تقریباً ۱۹ گرم چربی در هر وعده دارد که بیشتر آن چربی تک غیراشباع سالم برای قلب است. کره بادام با ۶ گرم پروتئین و ۳ گرم فیبر می تواند به رفع گرسنگی بین وعده های غذایی کمک کند. آن را در بلغور جو دوسر امتحان کنید، آن را در بستنی بچرخانید، یا از آن به عنوان پایه مافین، کیک و کلوچه استفاده کنید.


کره گردو:
از بین تمام کره های آجیل موجود در قفسه، کره گردو حاوی بالاترین سطح اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت قلب است. مشخصات مواد مغذی سالم می تواند به کنترل سطح کلسترول و کاهش التهاب کمک کند. معاوضه: با ۵ گرم، کره گردو نسبت به سایر کره های آجیل پروتئین کمتری دارد.


کره بادام هندی:
کره بادام هندی یکی از خامه ای ترین هاست. حتی می تواند به عنوان جایگزینی برای شیر یا خامه در دستور العمل های خاص استفاده شود. مانند اکثر کره های آجیل، این روغن سرشار از پروتئین (۹ گرم)، چربی (۱۷ گرم) و فیبر (۳ گرم) است. سعی کنید آن را در غذاهای نودل هم بزنید یا آن را به کلم بروکلی و مرغ اضافه کنید تا طعم دلپذیری پیدا کند.


کره فندق:
کره فندق نیز خامه ای است اما پیدا کردن آن کمی سخت تر است. شاید بیشتر با کره‌های فندق آشنا باشید که کاکائو، شکر و گاهی چربی‌های اشباع مانند روغن پالم دارند. دلیلی وجود دارد که طعم آنها بیشتر شبیه فراستینگ است تا کره آجیل غنی از مواد مغذی. محبوب ترین مارک ها دارای ۳ تا ۴ گرم چربی اشباع شده و ۲۰+ گرم شکر افزوده هستند ، بنابراین بهتر است این اسپری ها را برای درمان گاه به گاه ذخیره کنید.


کره تخمه آفتابگردان:
اگر به بادام زمینی یا آجیل درختی حساسیت دارید، کره تخمه آفتابگردان یک جایگزین عالی است. این روغن دارای بالاترین میزان ویتامین E در بین کره آجیل است و در عین حال دارای مشخصات مغذی مشابهی است (۱۶ گرم چربی، ۷ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر). آن را روی پنکیک یا وافل بریزید یا آن را به صورت بلغور جو دوسر و اسموتی بریزید.


مبانی کره آجیل

هنگامی که در حال خرید کره های آجیل هستید، به دنبال مارک هایی باشید که حاوی یک ماده هستند: آجیل. تنها عیب این کره های طبیعی و تک ماده ای این است که چربی به بالا می رود، بنابراین باید آنها را هم بزنید. اگر روی برچسب نوشته شده است “بدون هم زدن” یا ” به راحتی پخش می شود “، به احتمال زیاد محصول حاوی روغن نخل یا چربی های اشباع شده است.

تولیدکنندگان ممکن است مواد تشکیل دهنده را نیز به کره های آجیل اضافه کنند، از جمله نمک و شکر، بنابراین فهرست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. محتوای سدیم و گرم قند ذکر شده در برچسب حقایق تغذیه نیز به شما کمک می کند.

کره های آجیل تک ماده ای یک راه عالی برای جذب بیشتر پروتئین و چربی های سالم به رژیم غذایی شما هستند. نکته کلیدی، البته، توجه به اندازه وعده ها و مواد حساسیت زا است. به استثنای محصولاتی که با مواد افزودنی مانند نوتلا تهیه می شوند، بهترین کره آجیل برای انتخاب آن است که کام شما را خوشایند کند.

 

🥜 لینک خرید محصول: 
خرید کره بادام زمینی خالص با ارسال رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *